1. søndag i advent

Det har vært nok en bra førjulsdag i dag! Jeg begynte dagen med å reise (uten barn!) på julemesse på Hakadal Ungdomsskole. Det var ikke så mye folk der da jeg kom, men regner med at det tok seg opp utover dagen. Det gjorde ikke noe for meg, da fikk jeg sett meg godt rundt, og handlet litt hos noen av de koselige damene som hadde tatt med seg strikkevarene sine. Endte opp med en utrolig fin strikkegenser i alpakka til meg selv, revesokker til sønnen min, noen julegaver – og et nydelig strikkesett til Sanna når hun blir litt større. Veldig hyggelig priser var det også, jeg liker å handle når damene er “fornøyde om de får igjen for garnet”, som den ene sa til meg. Helt topp!

Da jeg kom hjem begynte jeg så smått å pynte til jul. Et par adventstaker er oppe, og et stort fat med engler har også kommet på plass. Nå er jeg i gang! Veldig koselig å tenne det første lyset i ettermiddag, synes jeg… 

Julegrantenning ved samfunnshuset ble det også tid til. Det har jeg ingen bilder fra – det var mer enn vanskelig nok å holde meg selv og Jonas på beina på holken. Men vi gikk rundt juletreet (som ble akkurat så kaotisk som det pleier med mye folk), sang julesanger, og sto i kø for å få pose av nissen. Og jammen fikk jeg ikke litt julestemning også! Til kveldsmat ble det vafler foran Donald Ducks Julefavoritter.

Jeg er så glad for at det (endelig!) er advent!!    

Kuppene fra julemessen.   

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg