Bakebonanza

Gårsdagen stod i bakingens tegn. Jeg skulle egentlig ikke lage kokosmakroner i år, men etter å ha halvveis dratt en lysten unge bort fra kjøpemakronene på butikken i går tidlig, ble det endring i planene. Det er jo veldig enkelt, og i grunn ganske godt også. Iallfall når de er rett fra ovnen… nam! 

Jeg har også laget amerikanske cookies, de hører med her i huset til jul, og blir alltid spist opp. En pepperkakedeig ble det også, halvparten er bakt ut i dag tidlig, resten skal jeg ta nå. Med to slag i fryseren (marvposteier jeg laget i november og kransekakestenger jeg har kjøpt på julemarked) er jeg nå oppe i fem slag. Om jeg teller med konfekt (og det gjør jeg), så skal jeg nok komme meg på syv slag før jula ringes inn.  

Her finner du oppskriften på pepperkakene våre, her er de amerikanske kjeksene med nøtter og sjokolade, og her finner du min veldig lettvinte oppskrift på kokosmakroner.

Hva baker du til jul?  

2 kommentarer
    1. Ane: Oi, flink du er!! Får se om jeg rekker så mye mer. Må lage marsipan, iallfall. Også laget jeg oreokuler et år, de ble veldig gode, så kanskje jeg må prøve å rekke det også..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg