En liten førjulssmak…

I dag hadde vi noen venner på middag. Jeg hadde tenkt til å servere pinnekjøttet jeg kjøpte tidligere denne uka, men så viser det seg at den ene gjesten IKKE LIKER PINNEKJØTT. Er det mulig? Heldigvis likte han riskrem, så da ble det iallfall en julete dessert. Og de hadde med seg juleskum, så det ble en riktig fin før-førjulsettermiddag.  

(Siden det bare er starten av november laget jeg en hurtigvariant av riskremen. Det er lov på julaften også, bare du ikke sier noe til moren din…) 

3 kommentarer
    1. Pinnekjøtt får du ha i fred for meg også, men hadde jeg fått det hadde jeg jo spist det. Riskrem derimot…! Blir rett og slett ikke jul om jeg ikke får riskrem på julaften! Og selvfølgelig skal jeg være akkurat så mett etter middagen at jeg egentlig ikke orker mer enn en liten porsjon riskrem, men trør innpå to store allikevel. *hehe*

    2. Anne Berit: Du, jeg er selv så vanskelig i matveien at jeg ikke presser det på folk som ikke vil ha, så du skulle fått noe annet, altså 🙂 Men jeg liker det bare bedre og bedre, og det har (nesten) tatt over plassen for ribba her.. Hjelper å være gift med en fra Vestlandet da, der er jo pinnekjøttet kongen på julehaugen. Ler av beskrivelsen din av riskreminntaket på julaften, for er det ikke akkurat sånn det er? Litt kvalm etter middag hører med! (Og tør jeg foreslå en tallerken riskrem FØR frokost 1. juledag – den smaker godt, den!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg