Et utvalg av årets julekonserter

Noe av det beste med julen for meg er å dra på julekonsert, og jeg pleier å forsøke å få med meg så mange som tiden og ekteskapet mitt tåler. Her på Østlandet er det heldigvis mye å velge i, så problemet er som regel at jeg ikke har tid til å gå på alle jeg vil. Men noen skal jeg få med meg i år også.

Her er en liten oversikt. Noe begynner allerede å bli utsolgt.

  • Carola (Konserthuset), 30.november
  • Arve Tellefsen og Nidarosdomens guttekor 2.desember (Uranienborg kirke) og lørdag 5.desember (Frogner kirke). De har også konsert i Trondheim siste helgen før jul. 
  • Bugge Wesseltoft spiller på Konserthuset 2.desember – og denne anbefales varmt!
  • Kurt Nilsen spiller i Oslo Spektrum 15-16.desember, men også i Trondheim og Bergen. 
  • Sissel Kyrkjebø 4. og 6. desember (Konserthuset). Hun holder også konserter i Bergen og Larvik.  
  • Helene Bøksle spiller en rekke steder i landet, blant annet i Oslo 2. og 21.desember
  • Oslo Fagottkor har konserter i Lilleborg Kirke i Oslo fra 8-12.desember 
  • Ole Edvard Antonsen, Didrik Solli-Tangen og Elisabeth Andreassen har konserter en rekke steder i landet, blant annet i Oslo 8, 14, 19, 20 og 21.desember.   
  • Torstein Sødal, Maria Arredondo og Martin Halla har konserter en rekke steder i landet fra 21.november.
  • Christmas with Nordic Tenors begynner sin turne 26.november, og spiller blant annet i Oslo 8. desember.  
  • Tor Endresen, Rune Larsen, Marian Aas Hansen, Maria Hakaas Mittet, Alexander Rybak reiser på storturné og holder hele 51 konserter landet over. De har flere konserter i Oslo, og opptrer lokalt i Tingelstad Kirke 9. desember. 
  • Penthouse Playboys har tradisjonen tro julekonsert på Rockefeller, i år fra 9-12.desember. 
  • Solveig Slettahjell, Tord Gustavsen og Sjur Miljeteig har julekonsert i Kulturkirken Jacob 7. desember
  • Pitsj spiller i Kulturkirken Jacob 28. november, Cristel Alsos 5. desember og Anita Skorgan 8. desember. 
  • Julerock på Musikkflekken i Sandvika oppdaget jeg i fjor – en tidligere kollega er en av artistene, og det var knallbra! Konserter i år 4, 5, 9-12.desember. 
  • En lokal favoritt er julekonserten til Kordial og Lunner Kammerkor i Lunner Kirke siste søndag før jul. 

Foreløpig har jeg billett til Sissel Kyrkjebø og Arve Tellefsen og Nidarosdomens guttekor, men forhåpentligvis blir det et par til! Skal du på julekonsert i år? Eller er det noen som ikke er med i oversikten som du anbefaler?

2 kommentarer
    1. Kurt Nilsen med Kork ble bestilt allerede i mai. De billettene blir bokstavelig talt revet bort! Men det er ikke vanskelig å forstå. Få ting slår 8000 mennesker som synger julesanger få dager før julaften. Jeg gleder meg som en unge! 😃

    2. Camilla: Det høres helt magisk ut! Jeg har hatt litt fordommer mot julekonsert i Oslo Spektrum siden jeg frykter at det blir litt upersonlig.. Men nå tror jeg du klarte å overbevise meg! Er veldig glad i juleplata hans, nemlig, og var på julekonsert i Konserthuset som var veldig bra for noen år tilbake. Hm…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg