Førjulsselskap

Det krever litt logistikk, men det er veldig hyggelig å kunne samle store deler av familien til selskap før jul. I noen år nå har vi hatt tradisjon for å invitere på pinnekjøttlag siste lørdag før jul. I år var vi 19 stykker til bords med stort og smått, og det sier seg selv at det tidvis ble både høy puls og litt kaos. Men med familie er det mye som går, og tross alt var det trangere da vi bodde på 67 kvadratmeter, selv om vi da bare var 17 til middag…  

Jeg hadde som vanlig laget altfor mye dessert, men verken pinnekjøtt eller dessert er det verste å bli sittende igjen med. Jeg gleder meg allerede til middagen i morgen! Og i romjula skal vi spise oss fra hus til hus i familien, det er fordelen med å “gjøre seg ferdig” med sin del før jul… 

Og nå nærmer det seg, folkens!!

     

4 kommentarer
    1. Så nydelig pyntet bord! Vi har ikke fått til å samles før jul, men jeg skulle ønske vi kunne gjøre det. Det er så mange som stresser i siste liten og ikke har tid til hverandre før man ramler inn i julefeiringen utslitt. Helt unødvendig mener jeg. Jeg skal begynne i god tid å prøve å få avtalt et treff for familien til neste år, inspirert av deg 🙂

    2. mestmamma: Det er slitsomt å invitere så mange, men det er absolutt verdt det, synes jeg. Det er ikke så ofte man samles, og jeg liker å ha familien rundt meg. Og fordelen med å invitere til selskap før jul er at man må få gjort unna endel ting i god tid, slik som juletreet og baking og sånn. Vi må fortsatt rydde litt og handle litt, men er stort sett ferdige til julaften. Deilig!

    3. Laila MA: Takk skal du ha! Masse lykke til med julaftensfeiring og forberedelser. Vi blir “bare” tre i år, men siden jeg får feire med de to jeg liker aller best i hele verden, så tror jeg det blir superhyggelig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg