Oppskrift på kokosmakroner

I fjor forsøkte jeg en ny oppskrift på kokosmakroner, men de ble jeg ikke så fornøyd med. Det var i tillegg en litt styrete oppskrift, bare eggehvitene skulle brukes og deigen skulle varmes opp i kjele. I år har jeg derfor plukket frem en god, gammel oppskrift, som jeg tror stammer fra skolekjøkkenet på barne- eller ungdomsskolen. Jeg ble godt fornøyd med resultatet, og fikk dermed slag nummer to i boks for i år. Her har du dermed en superenkel oppskrift på en kake som spises av både barn og voksne:   

Du trenger: 

  • 2 egg 
  • 1,5 dl sukker
  • 6 dl kokosmasse
  • 50 gram margarin

 

Slik gjør du: 

Smelt smøret, avkjøl. Visp egg og sukker i ca ett minutt. Rør inn kokosmassen og det smeltede smøret. Sett deigen i små topper på bakebrettet. Stekes på 200 grader, midt i ovnen, ca 10 minutter. 

Oppskriften holder til ca 20 kaker. Jeg doblet den, og fikk rundt 40. Jeg glemte også å avkjøle smøret, men det gikk helt fint. 

Og ja, hurra for andre søndag i advent! (Og nå har jeg fått opp en adventsstake også) 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg