Christmas at Pemberley

Jeg elsker jul – og jeg elsker Jane Austen. En kombinasjon av de to er jo rene drømmen – og jeg ble veldig glad da jeg oppdaget at Amazon.co.uk hadde opptil flere julerelaterte fortsettelser på den udødelige klassikeren “Stolthet og fordom”. Jeg bestilte to, og har nå lest “Christmas at Pemberley”. I tillegg til å få vite hvordan det går med alle hovedkarakterene man blir kjent med i originalboka, får man også et innblikk i hvordan man feiret jul i England på begynnelsen av 1800-tallet.

Nå må jeg si at selv om jeg ikke nødvendigvis er så opptatt av sexlivet til Elizabeth Bennet og Mr. Darcy, så tåler man å lese seg gjennom noen klissete scener også. Jeg kan vel røpe såpass som at de lever i et meget vellykket ekteskap (selvfølgelig!). Men boka byr på mye drama, kanskje tidvis litt i overkant. Men hva gjør vel det – god nok underholdning i massevis! Anbefales for alle Austen-fans, om man er glad i jula eller ikke.      

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg