Oppskrift på kokosmakroner

I dag har jeg laget kokosmakroner, for første gang på noen år. Det er veldig søtt – men også ganske godt. Dessuten tar det veldig kort tid å lage, og det liker jeg! Jonas likte det så godt at han krabbet opp på bordet og veltet brettet med alle som stod til avkjøling…  Oppskriften fant jeg i Kamille, og holder til 16 store kaker.  

 

Dette trenger du:

5 mellomstore eggehviter

250 gram kokos

250 gram sukker

1 ss potetmel

 

For å ta resultatet førs: De ble veldig gode, men mye flatere enn bildet i bladet. (Surprise – mat blir ALDRI så pen som i kokebøkene/bladene)   

 

Slik gjør du:

Visp eggehviter, kokos og sukker i en tykkbunnet kjele . (Jeg brukte en vanlig kjele, usikker på hvor mye det hadde å si. Pisket egg og sukker litt først for hånd)

Varm opp under stadig omrøring. Massen skal bli seig og ligne en tykk risengrynsgrøt, men den må ikke koke. Trekk kjelen til side, og rør inn potetmel. Bruk to skjeer, og lag fine topper på et stekebrett med bakepapir. Stek på 180 grader ca 12-15 min. La dem avkjøle seg litt på brettet før du flytter dem over på rist.

  

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg