Maris julefavoritter 2013

Jeg er fortsatt på Gran Canaria, og nå forsøker jeg å manne meg opp til å jobbe litt. (Siden jeg tross alt er på jobb, og egentlig har ganske mye å gjøre!) Resultatet er prokrastinering, og at jeg har fått på plass årets julefavoritter! I flere år har jeg samlet årets favoritter, og det er gøy å sammenlikne de ulike platene.

Årets favoritter er en blanding av noen klassikere, noen klassikere i ny innpakning, og noen mindre kjente sanger som jeg har blitt veldig glad i.

Rockin` around the Christmas tree er tilbake etter noen år – hørte den for noen uker siden, og ble så glad! Så da fikk den en plass på lista i år. Jeg er fremdeles veldig glad i sangen Maria Mena skrev til filmen Hjem til Jul for et par år siden, og Desemberbarn av Kari Bremnes har jeg heller ikke blitt lei, selv om jeg har hørt den veldig mange ganger nå. Årets overraskelse er kanskje En stjerne lyser i natt i Ole Paus sin innpakning. Jeg har nemlig ikke vært så glad i Ole Paus, men denne versjonen traff meg likevel. Åpningssangen på Tre Nøtter Til Askepott må med i år og – kan nesten ikke tenke meg noe som gir mer julestemning enn det!

Hvilke sanger er dine julefavoritter i år?

 

Deilig er jorden, Marianne Antonsen

Nordnorsk julesalme, Oslo Gospel Choir og Maria Haukaas Mittet

Have yourself a merry little christmas, Judy Garland

River, Sarah McLachlan

Vid Betlehem en vinternatt, Carola

Snøn føll, Peter Jöback og Sissel Kyrkjebø      

Kviskre ei bønn, Oslo Gospel Choir

Vi tenner våre lykter, Katzenjammer

Tre nøtter til Askepott, overtüren

Nu flinteskudd og klokkeklang, Kari Bremnes og Rikard Wolff

Jag kommer hem igjen till jul, Peter Jöback

Christmas (Baby, please come home), Michael Buble

Rockin´ around the christmas tree, Mel & Kim

Holly Jolly Christmas, Michael Buble

Her kommer dine arme små, Carola

Home for Christmas, Maria Mena

Himmel og jord møtes i natt, Oslo Gospel Choir

Stjernesludd, Kurt Nilsen

En stjerne skinner i natt, Ole Paus

Desemberbarn, Kari Bremnes

Å kom nå med frihet, Ingrid Olava

2 kommentarer
    1. Åh, nordnorsk julesalme får selvfølgelig meg til å gråte hver gang. Uten unntak. Har du hørt Moddi sin versjon? Den er fantastisk sår og vakker. Love it!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg