Endelig…!

Denne dagen kommer ikke et øyeblikk for tidlig i år. I dag er det to små måneder til jul – og jeg kan, tradisjonen tro, begynne å blogge igjen. Jeg vet ikke hvorfor, men i år startet jeg ekstra tidlig med å glede meg til jul. Og et økende antall besøkende på bloggen de siste to månedene, tyder på at det ikke bare er jeg som starter tidlig…

Vi som starter jula i oktober, blir ofte uglesett av de (altfor mange) som synes at jula begynner tidligst første søndag i advent. Nå gjelder det å handle sin julepynt med hodet høyt hevet! Ikke minst kan det være god trøst i å søke sammen med likesinnede i denne tiden. De er det heldigvis mange av! En god kollega har vært på jakt etter pepperkaker i butikkene i flere uker allerede – og i går slo vi oss sammen for å kickstarte jula skikkelig. Vi røpet ingenting for resten av redaksjonen, og lurte dem inn i en bitteliten juleverden med julemusikk, gløgg, pepperkaker, marsipan, klementiner og pepperkakemuffins (oppskrift her). Hurra!

Jeg blir veldig glad om du vil følge meg og juleforberedelsene mine frem mot julaften. Jeg er spent på hvordan årets førjul blir – ikke minst siden jeg skal gifte meg 21.desember. Hva passer vel bedre for en julefreak, enn å gifte seg i årets aller fineste tid? Jeg krysser alle fingre for snø på den store dagen – noen fnugg i sløret må vel bety lykke?

Legg gjerne igjen en kommentar i løpet av førjulstiden, da blir jeg veldig glad.

6 kommentarer
    1. Så spennande med julebryllaup! Blir det raud kjole, eller? 😉
      Peparkakemuffins må prøvast, men trur eg ventar i alle fall til kalenderen viser november.
      -Andrea

    2. Mari, jeg elsker jo jul, og jeg gleder meg til å følge julebloggen i år og. Jeg skal faktisk allerede i dag begynne å synge julesanger på korøvelse! 🙂 Jeg gleder meg!! Kommer nok tilbake med reklame for konserten!

    3. Andrea: Uten å røpe for mye, så kan jeg vel avkrefte at det blir rød kjole. Men kanskje dommeren kan ha julenissedrakt?? Skal nok få litt jul inn i festen – men det viktigste er snø. Krysser fingrene! (Anbefaler pepperkakemuffins – heldigvis ikke lenge til november.. ;o)

    4. Maren H.: Så koselig at du vil kikke innom bloggen litt i år også! Jeg er fremdeles dårlig på å ta bilder, men juleiveren min blir bare verre og verre/bedre og bedre! Gleder meg til julekonsertreklame.

    5. Wow, julebryllup! Hvis ikke det er romantisk så vet ikke jeg 😮 Da forventer vi bilder her på bloggen altså 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg