Julehandel og julefest

Nå har jeg ikke mange julegaver igjen! I dag har jeg nemlig vært på handel. Jeg forlot mann og barn hjemme, og gikk på med friskt mot! Det burde egentlig vært forbud for folk som vil forbli ved sine fulle fem å oppsøke kjøpesentre en lørdag i desember, men det har jeg altså gjort i dag.

Liste var på plass i lomma, og 2,5 time senere hadde jeg vært innom – og handlet – i hele 12 ulike butikker! Meget effektiv, synes jeg selv! Fant alt jeg skulle ha på lista, og rakk så vidt å komme meg ut før frustrasjonen over varme, folk og tunge poser fikk helt overtaket. Litt rakk jeg å fiske med til meg selv også – en genser, to juleplater, noen julekuler, et lite etasjefat og et par julekopper. Kan jo ikke bare handle til andre når det er så sjelden jeg er på shoppingtokt alene?

Kvelden har vært veldig julete, med selskap hos Bjørn på Hønefoss. Full julemiddag stod på menyen igjen, selv om det bare er en måned siden vi var der og spiste det sist. Men jammen smakte det ikke i dag og… På turen hjemover i mørket så vi så mange flotte utetrær med julelys. Det er noe av det fineste jeg vet, og sammen med snøen var det skikkelig juleidyllisk. Jeg hadde selvfølgelig mast meg til julemusikk på anlegget… En fin-fin dag, med andre ord!  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg