Jeg vil på julemarked!

Julemesser og julemarkeder er så koselig! Spesielt med godt selskap og litt snø som gir den riktige stemningen.

julemarkeder.com finner du en oversikt over julemarkeder i Oslo. For eksempel er det julemarked rundt Blå hver helg i desember. Folkemuseet har julemarked de to første helgene i julemåneden, og gammeldags jul finner du på Vøienvolden og Bogstad gård første helgen i desember. I år som i fjor er det julemarked i Spikersuppa, som starter 29. november. 30.nov-2.des arrangeres noe som heter JuleExpo på Norges Varemesse, hvor de lokker med en “annerledes julehandel”. Norges varemesse er kanskje ikke det som gir meg mest julestemning, men med over 300 butikker/utstillere er det kanskje mulig å få gjort mye på en gang?

Jeg skulle gjerne fått med meg jul på Vøienvolden gård, siden den ligger rett ved der jeg bor, og jeg ikke har hatt mulighet tidligere. Men også i år er jeg borte, første helgen i desember er vi nemlig i Bergen. Tror definitivt jeg skal forsøke å få med meg julemarkedet på Norsk Folkemuseum også i år, siden det var superkoselig i fjor!  Og en tur til Blå må jeg også klare å få til.

Og apropos Bergen; julemarkeder i Bergen har egen facebookside. Kanskje flere byer har det for dere som ikke bor i hovedstaden?

Fra julemarkedet på Norsk Folkemuseum på Bygdøy i 2011

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg