En anbefaling

Har du noen gang lurt på hva julenissen gjør de resterende 364 dagene i året?

I fjor leste jeg tegneserieboka “364 days of tedium” av Dave Cornmell. Den var utrolig morsom, og gir et unyansert og brutalt bilde av hva julenissen egentlig foretar seg resten av året. Det viser seg at han har et ganske omfattende overvektsproblem, han er arbeidssky (23. desember: Oh no, I have to go to work tomorrow!!), han drikker for mye – og må si seg nødt til å kvitte seg med et av reinsdyrene i flokken etter å ha våknet opp dagen etter en fuktig nyttårsaften, ved siden av…. nettopp, et reinsdyr.  

Det skjer selvfølgelig forviklinger når det kommer en ekspedisjon til Nordpolen, siden julenissen tross alt ikke skal oppdages av noen. Nissens ferie til varmere strøk med kona er også veldig underholdende. Jeg skal ikke røpe alt, men jeg lo ofte og lenge av denne boka. Anbefales!

Jeg kjøpte min i London i fjor, men den kan kjøpes på amazon. Der finner dere også utdrag fra boka, blant annet stripa om nyttår og reinsdyret…

3 kommentarer
    1. Denne boken må jeg lese!! Høres veldig morsom ut=)
      Har du forresten noen andre bokanbefalinger med jul som tema? Det er så koselig å lese bøker, og prøver å finne noen som jeg kan få litt julestemning av! Har du noen forslag?

    2. Anne: Hm.. Fikk to julebøker av kjæresten i fjor, på engelsk. Den ene har jeg lest, den heter Home for Christmas. Søt og romantisk bok av Cally Taylor. Den andre leser jeg nå, og den heter The Magic of Christmas av Trisha Ashley. Hun skal også ha skrevet en bok som heter Twelve Days of Christmas. Har ikke kommet så langt ennå, men skal gi rapport når jeg er ferdig med den. Ellers kan kanskje novellesamlingen til Levi Henriksen, Hjem til Jul, gi julestemning? Den har jeg ikke lest, men det tror jeg jammen at jeg skal gjøre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg