Reisen til julestjernen anno 2012

Visste dere at regissør Nils Gaup skal lage en ny filmversjon av Reisen til julestjernen? Filmen kommer i 2012, og skal visst ligge noe tettere opp til orginalskuespillet til Sverre Brandt fra 1924 enn filmen fra 1976 gjør. 

Reisen til julestjernen har en spesiell plass i julehjertet mitt, siden flere scener ble spilt inn på Akershus Festning som jeg er veldig glad i. Jeg har hatt egne omvisninger der hvor fokuset har vært på de ulike stedene på slottet og festningen som er brukt i filmen, og derfor blir det utrolig spennende hvordan de velger å løse den nye filmen. Filmteknologien har jo endret seg noe på 35 år, det har trolig også noe å si for resultatet…

Antatt premiere er i november neste år, og budsjettet er foreløpig på 28 millioner kroner. Jeg gleder meg, og skal lade opp med 1976-versjonen på julaften ca klokka 12.30.

Flere som gleder seg til den nye filmen?

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg