1. desember

Hurra for 1. desember! Plutselig ble resten av Norge litt mer i julemodus og! I dag har jeg kost meg med juletre og julemusikk i kantina på jobben, medisterpølse til lunsj, julekalender på TV og pakking av kalendergaver. Vi gikk nemlig tom for tape i går, dermed måtte kalenderen pakkes inn i dag. Første lyset i adventsstaken ble også (litt for sent) tent i dag, siden vi ikke var hjemme på søndag.

Dessuten har jeg skoldet mandler – i morgen skal jeg nemlig lage marsipan hjemme hos mamma. Dagens juleinvestering er en mandelkvern – føler jeg scorer mange voksenpoeng med den! Gleder meg til marsipanlaging – ingenting gir julefølelse som de tingene man gjør hvert eneste år…  

2 kommentarer
    1. Da må jeg fortelle om min julete dagen før 1. desember, da jeg og mannen ringte advent inn med gløggkos og adventslystenning (jeg hadde nemlig ikke klart å kjøpe inn lilla lys før). Etter inspirasjon fra en på jobben lagde jeg pepperkaker og hang én pepperkake på hver dag med rød sløyfe. Blir ikke mer jul enn det altså. 😉 Så nå lukter det jul i stua hele desember! Og jeg har hengt opp stjerne i vinduet. Julefreak ville vært stolt!

    2. Anja: Julefreak ER stolt! Det hørtes utrolig koselig ut!! Må få frem litt julepynt jeg og, egentlig bare kalenderen og adventsstaken som forteller at det snart er jul hos oss.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg