Merry Christmas, London!

Selv om det var veldig varmt i helgen, så var det ikke vanskelig å få litt julestemning i London. Oxford Street var pyntet med masse, masse lys, og butikkvinduene på de store varehusene var en fryd for juleøyet.

Besøkte juleavdelingen hos både Selfridges og Marks and Spencer – likte spesielt julebutikken til Selfridges godt. Ble både et par nye ornameneter til juletreeet (igjen!) og noen pepperkakeformer til samlingen (igjen!).  

Det jeg misunner britene litt, er at de har et helt enormt utvalgt “crackers” (skrives det smellbon-bon på norsk?). Helt siden jeg feiret jul i Australia i 2005, har jeg assosiert dem med jul, men her i Norge er de vanskeligere å få tak i. På Selfridges kunne man få dem i alle størrelser og farger – og med ulikt innhold. Dessverre var de for store til å dra med seg hjem. Britene er også veldig gode på julekort og fin innpakning. Marks and Spencer hadde mange litt personlige julekort – til mor, søster etc. Veldig fine!

Thomas og jeg fikk også kjøpt noen julegaver til – og jeg fikk kjøpt meg ny julekjole (igjen!)

London in my Christmas-heart

 

Inne på Selfridges var det hundrevis av papirfugler i taket. Nydelig!    

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg