Julekonsert i Lunner Kirke


Lunner kirke. Bilde lånt av www.lunner-kirken.net

Årets tredje julekonsert er tradisjon. Den finner sted i Lunner Kirke, med korene Kordial og Lunner Kammerkor, utrolig dyktige musikere og flinke solister. Årets gjest var Nora Al-Jabri. Fantastisk stemme! Ble superimponert! Hun løftet konserten mange hakk. Spesielt duetten The Prayer var nydelig. Jeg og mamma ble skuffet over at solist Kine ikke var tilstede i år. Hun hadde en fantastisk versjon av Han som steg ner på konserten i fjor (sjekk sangen på youtube om du ikke har hørt den). Den stod på programmet i år og, men kanskje hun var syk? Vi ble iallfall skikkelig skuffa! Litt skuffende er det også at enkelte solister ikke er så gode som resten. Litt trist å si, kanskje, men når arrangementet rundt er så proft, og noen av solistene synger amazing!, så blir det en liten nedtur når de som ikke er så flinke synger. Men som vanlig var konserten under ett en opplevelse. Musikerne spilte Celebration så jeg fikk gåsehud, det samme under duetten This is Christmas.  

Jeg synes det er noe helt spesielt ved å være på julekonsert i kirka hjemme. Omgitt av mennesker jeg kjenner eller vet hvem er, føler jeg meg hjemme på en helt spesiell måte. Vanskelig å forklare, egentlig. (Og det er jo alltid gøy å oppdage at han du var skikkelig forelska i på barneskolen/ungdomsskolen enten har mistet håret/lagt på seg eller rett og slett fremdeles ser ut som da han var tolv… :o)    

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg