Jula mi er blå!

Jeg husker faktisk ikke hvorfor jeg begynte å pynte juletreet med sølv og blått. Mamma og søster hadde gull og rødt på sine, kanskje det var et forsøk på å skille meg ut? Selv om jeg synes rødt er veldig koselig også, synes jeg blått og sølv er vakkert, pluss at det passer til leiligheten. Thomas mente det kanskje var litt lite farger på treet, men jeg håper det får være sånn til vi får barn som kommer hjem med papirlenker i alle mulige farger vi må henge på treet (jeg oppfordrer herved mine fremtidige barn til å lage lenker KUN i sølv og blått. ;o) Eller så må jeg lage et barnetre som Thomas og ungene kan pynte…


Kremmerhus fra Åhlens. Har puttet noen karameller oppi som jeg har tenkt å glemme så jeg kan få meg en positiv overraskelse når jeg må pakke ned pynt og hive ut tre. Det er jo ikke noe gøy, men kanskje en karamell vil hjelpe på humøret når dagen kommer.


Engel fra Mester Grønn


Ballerina fra Åhlens


Kamel fra Indiska. Et av årets beste kjøp.

 

Min absolutte favoritt i år. Kostet litt for mye, men måtte ha den. Kjøpte den i New York, og det står New Home 2010 på den. Første jul i ny leilighet – håper vi kan ta fram nøkkelen i mange, mange år.


Et hjerte jeg fikk av mamma da hun var syk. Ta vare på de du er glad i!


Nisse i Delft-porselen kjøpt i Nederland på sommerferie for et par år siden. Jeg hadde ikke juletre i fjor, derfor var det veldig gøy å pakke ut de blå nissene i år. Mammas favoritt. (I bakgrunnen en “I love NY”-strømpe, med frihetsgudinne og Empire State building stikkende ut. Litt harry, men gøy å kjøpe på tur!)

Fugl kjøpt i Estland.


Engel fra Hadeland Glassverk. Finnes også i større for å ha på bordet eller lignende.


Eiffeltårn. Kjøpt i New York, men vi har vært i Paris sammen, så jeg syntes det var greit. Litt harry, men jeg liker ting på treet som skiller seg litt ut.


Reinsdyr kjøpt i Berlin.


Ridder fra Akershus Slott. Har to, og synes de er veldig søte. Også minner de meg om min veldig koselige deltidsjobb.

Jeg pynter juletreet tidlig for å kunne kose meg med det lenge. Det startet da jeg delte leilighet med Evelina. Vi var jo lite i leiligheten i selve romjula, derfor kjøpte vi tre som vi pyntet i midten av desember. Siden jeg skulle ha selskap lørdag, var det fint å kunne pynte det til da, derfor ble det litt tidlig også i år.  

1 kommentar
    1. Veldig koselig med minner på treet! Likte spesielt godt nøkkelen og hjertet. 🙂 Jeg begynte med det i år og kjøpte juletrepynt i london. Jeg må bare bli flinkere til å huske det…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg