Hjemmelaget marsipan

En av mine juletradisjoner, er å lage marsipan fra grunnen av hjemme med mamma og søster. I år var vi tidig ute, tidligere har det hendt jeg har sittet og trillet kuler på julaften for å bli ferdig. Greit å slippe! I år som tidligere år har stemingen blitt bittelitt amper.. mye på grunn av at jeg skal ha denne marispanlagingen helt på min måte. (Røper ingenting her, det blir for flaut). Men som andre ting før jul er også det blitt en tradisjon etterhvert :o) Og resultatet ble jo bra!

Dersom noen ønsker oppskrift og fremgangsmåte, er det bare å gi et pip. Marsipanen består av lik mengde melis og skoldede, kvernede mandler, som bindes sammen med en blanding av egg, fløte og litt mel. (Tror jeg, mamma er sjef for den blandingen..)

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg