Snurpeansikter hos bestefar

Jeg har vært hjemme hos mamma, på fantastisk vakre, ISKALDE Hadeland. Jeg er heldigvis velsignet med en mamma som er like juleglad som meg, og derfor er det også ekstra hyggelig å komme hjem nå. Resultatet av Hadelandsturen var masse julete i julekopper (som en gang var en gave fra pappas jobb), jeg har stirret inn peis (mens jeg varmet frosne tær), lest ukeblader som forbereder seg (og meg) til jula, vært hos frisøren og sikret julesveisen, spist juletallerken på Sportscafeen (jepp!), kjøpt (enda ett) etasjefat til julekaker som ikke er bakt ennå, hørt på mammas nye julemusikk for året (eller fjoråret) og sist men ikke minst – vi har pyntet til jul hos bestefar på aldershjemmet. 

For endel år siden hadde jeg og søster en periode hvor vi laget snurpefjes (gamle ansikter med vorter og store neser laget av gamle strømpebukser) i julegaver til folk. Og mens de aller fleste mottakerne sannsynligvis lar akkurat de gavene ligge igjen på loftet når jula hentes ned, kommer bestefar sine frem hvert eneste år. (Vet ikke hvordan det hadde vært om han hadde pyntet selv.) Min favoritt har søster laget – et gammelt ektepar i en dobbeltseng, omringet av julepakker. (Jeg tror det skal være bestefar og bestemor anno.. begynnelsen av 90-tallet?)

  

3 kommentarer
    1. Haha, jeg kjenner jeg vurderer snurpeansikter som årets julegave! :)Jeg skal til bestefar å pynte neste helg. Det er bra da, vi får pyntet til jul tre, nei fire, ganger; først på jobben, så hos bestefar, så hos meg og så hos mamma på lillejuleaften. 🙂

    2. Anja: Blir aldri for mye julepynting. Kransen i Borgkjøkkenet var helt fantastisk flott! Amazing. Julevarene i butikken også, har du lukta på teen? Vasket en million glass/tallerker/kopper til kafeen i dag, i morgen blir det forhåpentligvis juletrepynting!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg