Årets norske julemusikknyheter

Julemusikk hører jula til, og Dagbladet hadde nylig en oversikt over hvilke norske artister som kommer med nye juleplater i år. Visste dere forresten at Sissel Kyrkjebøs “Glade Jul“, er det mest solgte norske albumet gjennom tidene?  

Men altså:

– Kurt Nilsen, “Have yourself a merry little Christmas”. Christel Alsos og Helene Bøksle bidrar. Greit at Kurt er litt arrogant med den gitarformede hytta si, men han synger jo bra, så jeg har nokså stor tro på denne plata. Pluss at kjæresten liker Kurt, så da får jeg kanskje lov til å spille plata også?

– Silje Hrafa, “Frelsesarmeens juleplate 2010″. Det vet jeg faktisk ikke hvem er. Frelsesarmeen derimot, de har jeg hørt om.

– Malin og Celine, “Julekonserten”. Tror ikke det. Kanskje hvis jeg hadde vært ti år. (Da var det for øvrig Mariah Carey sin juleplate som gjaldt for meg. Står i hylla fremdeles)

– Silje Nergaard, “If I could wrap up a kiss”

Hans Rotmo, “Vårres Jul”. Jeg har egentlig alltid trodd at han var død. Så at han kommer med ny juleplate ble en stor overraskelse for meg. Står allikevel ikke øverst på ønskelista.

– Helene Bøksle, “Det hev ei rose sprunge 2010”  (utvidet utgave fra 2009)

– Henning Kvitnes og koret på Botsen, “Bortkomne julestjerner”

Og ganske mange jeg ikke har hørt om:

Torunn Eriksen og Frøydis Grorud, Tore Johansen, Vassendgutane med venner, Stine Mari Langstrand og Espen Eriksen og Gunnar Halle. Orket ikke skrive opp titlene, men finnes sikkert på verdensveven dersom du trenger det.

(Kilde: Dagbladet)

Hvilken juleplate er din favoritt?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg